"A smile is a curve that sets everything straight" - Phyllis Diller

Eén lach, dat is alles wat er nodig is om mensen te verbinden. Want de kracht ervan is ontwapenend, oprecht en maakt elke dag een beetje beter. Wij geloven in de kracht, het enthousiasme en het positieve gevoel van een lach. Daarom beginnen wij elke dag met een glimlach. Dit is onze manier om ervoor te zorgen dat onze klanten alle aandacht, support en begrip ontvangen die ze verdienen.

Ons doel is om van tandarts tot patiënt te zorgen voor een stralende glimlach.

Ons enthousiasme gecombineerd met meer dan 80 jaar expertise helpt Arseus Dental om professionals in de tandheelkunde het maximale uit hun praktijk te laten halen. Door mee te denken met onze klanten en hen persoonlijk advies te geven op het gebied van o.a. apparatuur en praktijkinrichting én hen te ondersteunen bij aanverwante behoeftes, kunnen wij met trots zeggen dat we inmiddels een gewaardeerd specialist zijn. Wij bieden solide oplossingen die bijdragen aan de verhoging van de efficiëntie en kwaliteit en vermindering van de complexiteit en kosten binnen tandheelkundige praktijken. Hierdoor kunnen onze klanten zich volledig focussen op hun patiënten.

Wij zijn trots op het feit dat al onze mensen samen werken aan een organisatie waar enthousiasme en persoonlijke service de speerpunten zijn van alles wat we dagelijks doen. Met de lach als verbindende factor zetten wij onze jarenlange relatie met alle authentieke topmerken in om onze klanten het best mogelijke portfolio te kunnen blijven bieden. Wij rusten niet tot we voor al onze klanten een bijdrage hebben kunnen leveren aan een succesvolle en sfeervolle onderneming.

Begin de dag met een lach en u zult zien dat alles mogelijk is.

Onze kernwaarden

Onze kernwaarden zijn voor iedereen binnen Arseus Dental richtinggevend. Voor het eigen reflecteren en handelen, voor het denken en doen.

ENTHOUSIAST: Wij lopen altijd binnen met een glimlach.

ATTENT: Wij zijn voorbereid en denken vooruit voor onze klanten en collega's.

OPRECHT: Wij zeggen eerlijk waar het op staat en doen altijd wat we beloven.

SAMEN: Wij geloven dat je samen meer kunt bereiken dan alleen.

TROTS: Wij zijn trots op wat we vandaag gedaan hebben.

Historie Arseus Dental

De fundamenten van Arseus Dental worden gelegd in 1932, in dat jaar richt Antoine Lamoral in het Belgische Brugge een groothandel in medische instrumenten voor huisartsen en ziekenhuizen op. Vanaf de oprichting zet Lamoral zich zeer actief in om haar klantenkring op te bouwen en uit te breiden. Door continue alert te zijn op de behoeften van de klanten weet Lamoral daar met succes op in te spelen. Getuige daarvan volgt medio 1934 de verkoop van de eerste tandheelkundige behandelunit.

Overname
Wanneer zoon Christian Lamoral in 1962 zich met een enorm enthousiasme op de tandheelkundige divisie gaat richten, blijkt Lamoral uit te groeien tot een toonaangevende onderneming binnen de medische en tandheelkundige branche. De bedrijfsfilosofie waarin de klant centraal staat - een gegeven dat nog altijd hoog in het vaandel staat en een van de belangrijkste pijlers van het succes is - wordt door de 2de generatie voortgezet. In1974 wordt de firma geheel overgenomen door Christian Lamoral.

Unieke strategie
In de jaren 60/70 ontwikkelt Lamoral een unieke strategie voor Europa welke zelfs voor de Amerikanen niet te begrijpen is. Lamoral beperkt zich uitsluitend tot het verkopen van enkel equipement en besluit verbruiksmaterialen niet langer in haar assortiment op te nemen. Op deze manier ontpopt het bedrijf zich dan ook als een specialist en boekt ze een succesvolle doorbraak met alle groei van dien. In de loop der jaren wordt de handel in tandheelkundige producten zelfs de grootste pijler van de organisatie. Door de excellente penetratie weet Lamoral in deze periode verschillende exclusieve verkooprechten te verwerven voor België en zelfs voor de gehele Benelux. Hij is daarbij zelfs vaak grote fabrikanten zoals ons eigen nationale Philips te vlug af in het verwerven van unieke producten zoals o.a. de eerste hoogfrequente tandheelkundige röntgensystemen die door hem werden geïntroduceerd in 1980! Ook was Lamoral het eerste depot dat een eigen binnenhuisarchitect in dienst nam; inmiddels bestaat deze zelfstandige afdeling Archimed uit 4 medewerkers. Bij gebrek aan familie opvolging en om verdere internationale expansie te bewerkstelligen maakt Lamoral sinds 2000 deel uit van een beursgenoteerde onderneming.  

Nederland
Lange tijd bewerkt Lamoral vanuit Brugge de Nederlandse markt middels gerenommeerde dealers als Tjaden, Tholen, Dental 80, Driehuis Dental en anderen. Gezien het wegvallen van deze ondernemingen besluit Lamoral in 1993 een eigen zelfstandige vestiging onder leiding van Louis van de Mortel op te starten dit mede door de groeiende groep Nederlandse klanten en de planning een breder en meer specialistisch productenpakket te introduceren. Medio 1998 neemt Lamoral dan ook de activiteiten en medewerkers over van Dental House Equipment, dealer van Anthos behandelunits, een merk wat Lamoral overigens met veel succes al meer dan 40 jaar verkoopt in België. Lamoral Nederland heeft inmiddels een zeer gerespecteerde plaats weten op te bouwen in Nederland dit mede door haar actieve, dynamische en innovatieve manier van opereren binnen de branche met een grote nadruk op Service.  

2011
Een nieuw decennium, een nieuwe toekomst, met nieuwe mogelijkheden. Lamoral Nederland heet vanaf heden Arseus Dental Nederland

Vacatures

Arseus Dental Nederland is gespecialiseerd in solide oplossingen voor tandheelkundige praktijken welke de efficiëntie en kwaliteit verhogen en de complexiteit en kosten verminderen zodat onze klanten zich kunnen focussen op hun patiënten. Wat ons allemaal verbindt is een mooie lach.

Arseus Dental is al meer dan 85 jaar actief in de Benelux en opereert in Nederland al ruim 25 jaar vanuit Waalwijk. Het zeer sterke A-merken portfolio en de ambitie hebben Arseus Dental gevormd, samen met de mensen welke een stabiele spil zijn van Arseus Dental. Relaties en betrouwbaarheid zijn een belangrijk goed voor Arseus Dental in het verleden, maar ook in de toekomst. Zoals wij met onze klanten omgaan, zo gaan we ook met elkaar om: enthousiast, attent, oprecht, samen en trots zijn daarbij onze kernwaarden.  

Wij hebben momenteel de volgende vacatures vacant:

Servicetechnicus Midden/West Nederland. Klik hier voor meer informatie.
Bijvoorkeur woonachtig in driehoek Almere-Lelystad-Hilversum

Klacht of Compliment

Als Arseus Dental doen wij als team onze uiterste best om u met onze producten en diensten zo goed mogelijk van dienst te zijn en u als klant optimaal tevreden te stellen.

Ontevreden.
Helaas slaan wij soms ook de plank wel eens volkomen mis en daarvan bent u dan de dupe. Dat mag natuurlijk niet gebeuren. Wij lossen uw klacht graag op en willen vooral ook voorkomen dat de klacht opnieuw voorkomt en nodigen u dan ook van harte uit om een klacht in te dienen. Wij zullen uw klacht zorgvuldig behandelen en u hierover informeren. Klik hier om een klacht aan ons te mailen.

Tips of suggesties.
Arseus Dental staat voor kwalitatieve producten en goede dienstverlening. Wie kan ons beter helpen deze producten en dienstverlening te verbeteren dan u? Daarom nodigen wij u uit om onze producten en dienstverlening te helpen verbeteren. Hoe kunnen wij u beter van dienst zijn? Klik hier voor uw tips of suggesties.

Compliment.
Bent u tevreden over onze producten en onze dienstverlening en wilt u een compliment achterlaten voor een van onze medewerkers of teams? Dat waarderen wij zeer. Voor ons team zijn uw complimenten een van de mooiste beloningen die zij kunnen krijgen. U kunt uw compliment hier achterlaten en wij zullen ervoor zorgen dat het compliment bij de juiste persoon/afdeling of leverancier terecht komt.